29 Mart 2017 Çarşamba

10 soruda Hayat İngilizce eğitim seti hakkında her şey

Hayat İngilizce eğitim seti üzerine ayrıntılı bir değerlendirme

Son günlerde piyasaya çıkan ve okurlardan çok olumlu yorumlar alan Hayat İngilizce eğitim seti üzerine 10 soruluk bir tanıtım yazısı hazırladık.

Seçtiğimiz soruların hem eserin içeriğine hem de öğretim tarzına yönelik olmasına özen gösterdik. Seti merak eden okurlarımız için bilgilendirici olmasını temenni ediyor ve maddelerimize geçiyoruz.

İşte Hayat İngilizce eğitim seti hakkında her şey

Hayat İngilizce eğitim seti kaç kitaptan ve videodan oluşuyor?


Hayat İngilizce eğitim seti 4 temel kitaptan ve 60 eğitim videosundan oluşmaktadır.

Kitaplar ile videolar belli bir program çerçevesinde birbirini pekiştirecek biçimde hazırlanmıştır. Videolar You Tube’dan halka açık biçimde paylaşılırken kitaplar sadece seti alan okurlara gönderilmektedir.

Hayat İngilizce eğitim setindeki metotların diğer setlerden farkı nedir?

Bu eğitim setinin diğer çalışmalardan en büyük farkı kalıcı bilgiler edinmeyi sağlamasıdır.

Yabancı dil öğretiminde en sık karşılaşılan problem öğrenilen bilgilerin kısa sürede unutulmasıdır. Hatta bu konuda halk arasında sık sık "Yabancı dil çok nankördür, bir süre sonra seni terk eder." görüşü yaygındır. Gerçekten de klasik metotlarla öğrenilen yabancı dil bilgileri bir süre sonra unutulmaya yüz tutar.

Hayat İngilizcedeki öğrenme metodu ise “çok katmanlı bir yapı”ya sahiptir. Görsel, işitsel ve uygulamalı metotlar bir arada kullanıldığı için bilgilerin kalıcılığı sağlanabilmektedir.


Hayat İngilizcenin eğitim videoları okurlara neden gönderilmiyor?

Okurların en sık sorduğu sorulardan birisi de hiç kuşkusuz ki neden eğitim videolarının gönderilmediği hususudur.

Bu uygulamanın tek amacı setin maliyetini düşürmektir. Çünkü dört kitap ve 60 videodan oluşan bir eğitim setinin maliyeti yaklaşık olarak 300- 400 TL olarak öngörülmektedir.

İşte bu maliyeti en aza indirmek için yazar 60 videoluk eğitim setini ücretsiz video paylaşım sitesi olan YouTube'da yayınlamıştır. Böylece okurlar sadece kitapları satın alarak büyük bir maddi külfetten kurtulmaktadır.

Bu yolla eserin maliyetinde yaklaşık 5 kat indirime gidilebilmiş ve binlerce kişiye bu etkili seti alma imkanı tanınmıştır.

Hayat İngilizcenin eğitim videolarını YouTube'dan bilgisayarıma kopyalayabilir miyim?

Evet, 60 videodan oluşan eğitim setini hiçbir ücret ödemeden bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Zaten setin yazarı da videoları YouTube'dan izlemek yerine bir defa bilgisayara indirip tekrar tekrar izlemenin çok daha faydalı olacağını ifade etmiştir.

Ancak setten tam anlamıyla faydalanabilmeniz için kitaplardan da destek almanız gerektiğini unutmayın. Çünkü bu eğitim setinde kitaplar ve videolar birbirini destekleyecek bir planlama ile hazırlanmıştır.


Setin hazırlanmasında göz önünde bulundurulan "dil mantığı" uygulaması ne demektir?

Yabancı dil öğrenen kişilerin uzun yıllar emek verseler dahi her zaman öğrenmeye çalıştıkları yeni dile "yabancı" kaldıkları bilinmektedir.

Her dilin mantığı birbirinden farklıdır. Eğer siz Türkçenin dil mantığı ile İngilizceye yaklaşır ve öğrenmeye çalışırsanız kesinlikle başarılı olamazsınız.

İşte bu sette hem kitaplarda hem de videolarda okurlara verilmek istenen şey İngilizcenin mantığını kavratmaktır.

Tüm set boyunca asıl hedeflenen şey dilin mantığını yerleştirmek olduğu için kişi seti bitirdiği zaman farkında olmadan zihninde Türkçenin cümle yapısını farklı, İngilizcenin cümle yapısını farklı algılamaya başlamaktadır.


Hiçbir dil bilgisi kuralını bilmiyorum, bu set yine de işime yarar mı?

Yabancı dil öğreten kurumların en büyük hatası dil öğrenmeye gelen kişilerin birer "dilci" oldukları yanılgısına düşmeleridir.

Sanki dil öğrenmeye çalışan herkes Türkçedeki bütün dilbilgisi kurallarını bilmektedir ve İngilizceyle belli karşılaştırmalar yapabilecek düzeydedir.

Ancak gerçek bambaşkadır. Çünkü eğitim kurumlarımız maalesef gençlerimize yabancı dil öğretemediği gibi Türkçenin temel dilbilgisi kurallarını da öğretememektedir.

İşte Hayat İngilizce eğitim seti bu gerçekten hareket ederek okurların konuyla ilk defa karşılaştıklarını farz etmekte ve her şeye yeni baştan başlamaktadır. Kurallar verilirken de mümkün olduğu kadar basit bir dil tercih edilerek anlaşılır olmaya özen gösterilmektedir.


Hayat İngilizce eğitim setinde telaffuz ve tonlama ile ilgili bir çalışma var mı?


Sette videolar iki ayrı ses tonuyla anlatılmaktadır. Böylece dinleyici kelimelerin telaffuz inceliklerini öğrenebilmektedir.

Ayrıca videolardaki anlatım bölümlerinde vurgu ve telaffuz konusunda en sık hata yapılan konular özellikle vurgulanarak kişinin kusursuz bir dil öğrenimi edinmesine yardımcı olunmaktadır.


Hayat İngilizce eğitim seti kaç günlük bir çalışma programını öngörüyor?

Program hazırlanırken 60 günlük bir eğitim seti hedeflenerek dokümanlar oluşturulmuştur.

60 günlük bir program dahilinde çalışmaların yürütülmesi hafıza teknikleri uzmanlarının görüşleridir. Zaten eser hazırlanırken gerek metinlerin renklendirilmesinde gerekse de video ve metinlerin uzunluğunun belirlenmesinde hafıza teknikleri uzmanlarının görüşlerine başvurulmuştur.

Ancak şunu da ifade etmekte fayda vardır ki okurlar isterlerse 60 günlük bu eğitim süresini günde iki kat çalışarak 30 güne indirebilir veya biraz daha hafif bir tempoyla çalışarak süreyi 120 güne çıkarabilir. Seçim tamamen çalışacak kişinin günlük programına ve sarf edeceği emeğin yoğunluğuna bağlıdır.

Hayat İngilizce eğitim setinde hangi kitaplar var ve kitaplar hangi konuları ele almaktadır?

Set içinde dört temel kitap bulunmaktadır ve kitapların içerikleri şöyledir:

Çalışma Kitabı (Hayat İngilizce)

Hayat İngilizce ifadesi hem setin genel adıdır hem de setin birinci kitabının ismidir.
Hayat İngilizce adındaki bu birinci ciltte tüm İngilizce konularının özgün anlatımları bulunmaktadır.

Konular anlatılırken karşılaştırmalı dilbilim teknikleri”nden faydalanılmıştır. Uzun yıllardır İngilizce çalışan bireylerin dahi faydalanabileceği çok farklı bir bakış açısı ile işlenen konular YouTube'daki videolarla da desteklenince çok verimli sonuçlar elde edilmektedir.


Alıştırma Kitabı (Work Book)

Bir önceki ciltte işlenen konuların belli egzersizlerle tekrar edilip pekiştirildiği bu kitapta çok sayıda uygulama bulunuyor.

Bu kitaptaki uygulamaları eksiksiz yapan bir bireyin İngilizcenin mantığına kısa zamanda hakim olacağını söylemek mümkün.

Okuma Kitabı

Bu ciltte farklı konulara dair ilginç yazılı metinleri bir arada bulabilirsiniz. Belli seviyelere göre ayrılmış ve ilginç konulara değinen bu metinler sayesinde İngilizcenin anlatım olanaklarını ve dil yapısını daha rahat çözebileceksiniz.

Hızlı Konuşma Kılavuzu

Pek çok kişinin "İngilizcede okuduğumu anlıyorum, fakat İngilizce konuşamıyorum." dediğini duymuşsunuzdur.

İşte bu kitap pratik olarak günlük hayatta İngilizce konuşmanın aslında ne kadar kolay olduğunu gösteriyor. Bu eserde günlük hayattan alınan konuşma örnekleri ile kişilere kendilerini ifade edebilecekleri düzeyde nasıl İngilizce konuşabileceklerinin yolları öğretiliyor.


Hayat İngilizce eğitim setinin iade garantisi sunması ne demektir?

Hayat İngilizce setini alıp inceleyen bir okur kendisine verilen programın faydalı olmadığına inanırsa 60 gün içinde eseri iade edip parasını geri alabiliyor. Yazarın bu garantiyi vermesi aslında setine ne kadar güvendiğinin açık bir göstergesi.

Ayrıca  eserin iade oranlarının yüzde 1'in bile çok altında olduğunu da ifade etmekte fayda var.

Hayat İngilizce eğitim setine nasıl sahip olabilirim?


Hayat İngilizce eğitim setindeki tüm kitapları indirmek için tıklayınız


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder